Samknows – podsumowanie września 2013

Mail od Samknows z podsumowaniem wrześniowych parametrów łącza internetowego przyszedł dosyć późno, bo dopiero 10 października. Wrzesień typowo – bez żadnych zakłóceń, wszystko działało jak należy. Jeśli chodzi o domową sieć, to konfiguracja jest bez zmian: router netiaspot, do portu LAN dołączony whitebox, a do niego bramka voip i tuner satelitarny. Z sieci WiFi korzysta komputer stacjonarny, netbook i notebook, mini-serwer na linuksie, printserver, drukarka-skaner-kopiarka, okazjonalnie tablet,  2 telefony z androidem i google TV, czyli małe urządzonko mk808.

Jak wspominałem w poprzednich podsumowaniach, wkrótce kończy się umowa z promocji. Nie będę zawierał nowej, zadowolę się umową na czas nieokreślony, ale bez zobowiązań. Poniżej, jak co miesiąc, zrzuty z wykresami wycięte z wrześniowego maila:

Samknows - wykres download

Samknows - wykres upload

SamKnows - wykres latency

Samknows - wykres utraconych pakietów

Możesz również polubić…

6 komentarzy

  1. SpeX pisze:

    Takie pytanie, jakiego operatora VoIP posiadasz?

    P.S. Czy się już o nie pytałem? :/

  2. Wojtek pisze:

    @SpeX A nie kojarze czy pytałeś. Korzystam już kilka lat z ipcall. Przeniosłem tam numer z TP SA i w sumie obniżyłem miesięczny rachunek za tel. stacjonarny 50-krotnie :).

  3. SpeX pisze:

    Z tego co widzę to koszty to jedynie 12zł/rok i odpowiednio 5 i 15gr za min połączenia. Są jeszcze jakieś ukryte koszty?

    Szczerze, byłem na ich stronie, ale poziom strony www mnie trochę odstraszał – inne są o wiele ładniejsze, ta wygląda jak by to był jakiś stary CMS typu Post-Nuke itp.

  4. Wojtek pisze:

    @SpeX Strona faktycznie jest stara i chyba niezmienna od 7 lat. Nigdy mi nie doliczali żadnych dodatkowych opłat. Bardzo rzadko dzwonię z tego telefonu i 20zł wystarcza mi na roczne utrzymanie numeru i rozmowy. 2 czy 3 razy miałem jakiś drobny problem, ale support zawsze reagował w ciągu 3h usuwając usterkę.

  5. SpeX pisze:

    A jakościowo jest OK? Bo muszę przenieść swój numer z Netii.

  6. Wojtek pisze:

    @SpeX Ja słyszę OK, rozmówcy mnie też dobrze słyszą. Ogólnie ipcall ma sporo pozytywnych opinii na etelefonia.pl. Zawsze możesz na próbę założyć konto, potestować przez miesiąc czy dwa i ewentualnie wtedy podjąć decyzję o przeniesieniu numeru.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.