Brak dostępu do do bazy Skype. Najprawdopodobniej inny proces Skype ma do niej dostęp.

Napotkałem ostatnio taki właśnie problem jak w temacie. Odpalam skype v5.2 na Windows 7 Home Premium 64 bit, próbuję zalogować się na konto i mam komunikat „Brak dostępu do do bazy Skype. Najprawdopodobniej inny proces Skype ma do niej dostęp„. Na szybko sprawdziłem w menedżerze zadań, czy nie są uruchomione jakieś inne procesy skype – nie były.

Odinstalowałem więc program, ale na koniec coś się wysypało (jakiś komunikat o błędzie w dostępie do systemowej biblioteki dll) – restart laptopa, próba deinstalacji – tym razem zakończona powodzeniem. Zainstalowałem najnowszą wersję (bodajże 5.8), ale przy próbie zalogowania dalej ten sam błąd. Spróbowałem zalogować się na inne konto – o dziwo działa. Poniżej rozwiązanie problemu w Windows 7 i Windows XP.

Windows 7 – Brak dostępu do bazy Skype…

Idąc tym tropem, zacząłem szukać, gdzie skype zapisuje swoje ustawienia (m.in. profile). W Windows 7 ścieżka wygląda tak:

C:|Użytkownicy\nazwa_użytkownika\AppData\Roaming\Skype

AppData jest ukryty, więc trzeba włączyć pokazywanie ukrytych folderów.

Inny, prostszy i szybszy sposób na dostanie się do folderu z ustawieniami to wpisanie %appdata% np. w pasku otwartego folderu lub innego okna:

Po zatwierdzeniu enterem pojawi się nam taki oto widok- musimy odnaleźć folder skype:

W katalogu Skype znajduje się kilka folderów stałych, oraz foldery z nazwami użytkowników skype i parę plików. W folderach z nazwami użytkowników przechowywane są profile. W związku z tym, że nie zależało mi na żadnych ustawieniach, usunąłem całą zawartość katalogu skype.

Spowodowało to tyle, że po uruchomieniu programu, okienko z nazwami użytkowników było puste. Wpisałem więc mój login, hasło i… skype zalogował mnie bez najmniejszego problemu. Oczywiście program zachowywał się tak, jakby był po raz pierwszy zainstalowany, czyli włączył się kreator konfiguracji mikrofonu, kamerki itp, zniknęła historia rozmów głosowych, chatów. Lista kontaktów oczywiście pozostała nienaruszona. Można również usunąć cały folder skype.

Windows XP – Brak dostępu do bazy Skype…

Ścieżka do folderu z ustawieniami i profilami skype’a w Windows XP wygląda następująco:

c:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Dane aplikacji

Można też wcisnąć przycisk Start i wybrać Uruchom…, gdzie należy wpisać %appdata%

Po wciśnięciu OK lub zatwierdzeniu Enterem powinniśmy ujrzeć zbliżony widok:

Również tu mamy 2 drogi – usuwamy cały folder skype, lub wchodzimy do niego i usuwamy folder, który ma taką samą nazwę jak login skype.

Jeszcze jeden mały trik – jeśli trzeba usunąć jakąś nazwę użytkownika z okienka logowania skype to można szybko to zrobić usuwając folder ze swoim loginem, znajdujący się w wyżej podanej lokalizacji.

Napisz, czy udało Ci się rozwiązać problem, a może jest inny sposób?

39 thoughts on “Brak dostępu do do bazy Skype. Najprawdopodobniej inny proces Skype ma do niej dostęp.

  1. @Gosia
    Wkrótce jeszcze to rozwinę o kilka screenów i opis dla Windows XP, bo okazuje się, że wiele osób ma z tym problem. Cieszę się, że Twój skype ruszył :).

  2. kur nie działa pokazuje że plik lub katalog jest uszkodzony jak próbuje usunąć mój folder z nickiem albo folder z skypem …

  3. @omg
    Spróbuj usuwać pojedynczo pliki z folderu, zostaw te, których nie uda się wykasować. Drugie rozwiązanie, to uruchomienie komputera w trybie awaryjnym i próba usunięcia katalogu. Jeśli pliki są faktycznie uszkodzone, wejdź w „Komputer”, prawym myszy na dysku C, wybierz właściwości, następnie zakładkę narzędzia i przycisk sprawdź…, zaznacz obydwie opcje i rozpocznij skan dysku, po zakończeniu znowu spróbuj usunąć cały folder – opis dla Windows7

  4. Wielkie dzięki.podziałało.Problem rozwiązany.Mogłam się zalogować(wszystko od początku) dzięki

  5. Ja mam problem ze nie ważne co zrobie to pojawia sie komunikat „Nie mozna ukonczyc akcji, poniewaz plik jest otwarty w programie skype. a wszystko mam prawie wylaczone bo gdy chcem zakonczyc proces w 2 ikonach skype to pisze „odmowa dostepu”

  6. super.Pomogło naprawdę,a wszystko dzięki temu opisowi że folder jest ukryty..takk to bym go szukał do śmierci chyba .:P

  7. mam jeszcze sposób . Ja mam windowsa XP i nie mogłem usunąć paru plików w folderze z moją nazwą , więc da się zrobić tak , że po prostu zmieniamy nazwę tego folderu na inną . Po czym wchodzimy na skype i się normalnie logujemy . Powinno być ok . Dzięki Wojtek bo bez ciebie bym tego nie rozkminił xD

  8. @Larry Nie bardzo rozumiem, chodzi o brak możliwości zakończenia procesu w menedżerze zadań? Dziwne… Możesz: a. odinstalować skype, uruchomić komputer ponownie i wtedy usunąć folder z profilem b. uruchomić komputer w trybie awaryjnym i wtedy usunąć folder z profilem.

  9. pomogło, dziekuję, wszystko działa jeśli usuniemy zawartość tych folderów skype

  10. U mnie to nie działa ;_; Nic nie mogę usunąć bo cały czas program jest przez coś uruchomiony ;(

  11. Nie mam już cierpliwości do tego skypa, nawet doby nie działa. Zawiesza się, nie wczytuje rozmów z czatów itp. po czym jak się wyloguję to nie można się dostać, bo komunikat „Brak dostepu…” sie wyswietla i juz…
    To bez sensu raz na dobe wyrzucać ten folder…

  12. @Black tea Tu chyba bardziej jest winny system operacyjny niż Skype. Spróbuj może go całkowicie odinstalować i zainstaluj nawszę wersję ze strony skype.com

  13. Mam cały czas, że folder jest uruchomiony w innym programie, a nie ma żadnych procesów skype w menedżerze zadań. Co mam zrobić?
    PS. Mam win8

  14. @Quaczek Jeśli po wciśnięciu „Pokaż procesy wszystkich użytkowników” nie ma procesu ze skype w nazwie, to może usunąć zawartość folderu z profilem (wszystkie pliki, które się da), albo uruchom system w trybie awaryjnym i spróbuj wtedy.

  15. Próbowałam usunąć najpierw folder z moją nazwą skype , ale bez skutku , bo „Nie można ukończyć akcji , ponieważ folder lub plik jest otwarty w innym programie” . Następnie wyłączyłam skype i sprawdziłam menadżer zadań . Powtórzyłam działanie , jednakże znowu bez skutku . Próbowałam usunąć cały folder „Skype” , ale nadal ten sam komunikat . Większość z folderu się usunęła , ale zostały podfoldery: „Local” , „LocalLow” i „Roaming” . Co mam zrobić ?

  16. @Natex W menedżerze urządzeń interesuje Cię zakładka Procesy zaptaszkowaną opcją Pokaż procesy wszystkich uzytkowników. Znajdź tam wpis ze skype.exe w nazwie i wciśnij Zamknij proces. Wtedy będziesz mogła usunąć folder z profilem. Jeśli to nie pomoże, odinstaluj skype’a, uruchom ponownie komputer i wtedy spróbuj usunąć. Ostatecznie uruchom windows w trybie awaryjnym i skasuj pliki profilu.

Dodaj komentarz